Křupavá Pohanková Granola

srpna 27, 2017




Normální granola mě začala trochu nudit, tak jsem zaměnila ovesné vločky za pohanku, a je mi křupavě krásně!


Zaměněním vloček za pohanku se granola stane křupavější a  to mě právě baví. A nebojte - s pohankou se nemusí nic dělat, ani namáčet, ani vařit. Jenom je smícháte se zbývajícími surovinami a dáte péct - složité?


Granola je skvělá snad na všechny způsoby. Myslím jak v přípravě, tak v podávání. Do směsi pohanky se před pečením dají přimíchat  semínka a ořechy, koření jako třeba vanilka anebo pomerančová kůra.
Co se podávání týče, granola jde podávat se vším možným i nemožným.
Prostě mňamina na všechno! Skvělá je na smoothie, na kaši, nebo prostě na čemkoli čemu chybí křupavá chuť. Nebo s jogurtem, mlékem, ovocem, pečeným ovocem a tak.



Na 1 velkou zavařovací sklenici

INGREDIENCE:
1 1/2 hrnku pohanky
3/4 hrnku nasekaných oříšků (já mám ráda vlašské nebo pekanové, lískové a mandle)
3 lžíce dýňových semínek
2 lžíce slunečnicových semínek
2 vrchovaté lžíce strouhaného kokosu
lžíce chia semínek
hrst rozinek
3-4 lžíce javorového sirupu (nebo medu - podle chuti)
velká lžíce olivového oleje
1/5 - 1 lžička skořice (podle chuti)
půl lžičky mletého sušeného zázvoru (ráda používám i vanilku)


Troubu předehřejeme na 160 stupňů a na plech si připravíme pečící papír.

V míse smícháme oříšky, dýňová, slunečnicová a chia semínka a pohanku. 

V malé misce smícháme sirup, olej, skořici a zázvor Tekutou směs nalijeme na suchou a promícháme, aby byl každý kousek pohanky obalený v sirupu a skořici. Ráda to dělám rukama, protože tak je to jednodušší.

Granolu přesypeme na plech s pečícím papírem a šoupneme ji do trouby. Pečeme za občasého promíchání asi 15-20 minut, pak granolu necháme ve vypnuté troubě.

Vychladlou granolu smícháme se strouhaným kokosem a rozinkami. Přesypeme ji do sklenice nebo do misky a můžeme baštit!

Tak dobrou křupavou!


You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images