Dýňové hranolky s houbami a avokádovým dipem

července 11, 2017




Měla jsem dělat borůvkáče. Bramborový těsto naplnění hromadou borůvek a rybízu, politý javorovým sirupem a posypaný oříškama pro křupavost. Ale! Nemáme brambory! A jak jako mám udělat bramborové těsto bez brambor, to fakt nevím.



 No, a pak jsem si uvědomila, že už máme dýně. A já tak miluju dýně, nejlepší je to, jak se z nich jde dělat úplně cokoli - počínaje polívkou, buchtou, dortem, lívancema, pečenou dýní až po tiramisu, kávu, horkou čokoládu a smoothie (nevymýšlím si - já to všechno jedla/pila).


A tak jsem si řekla, že udělám batátové hranolky bez batát, za to s čerstvou dýní. A nelituju. Chutnaj skvěle.


Před podáváním mě napadlo, že by vylo docela vtipný udělat si takový fastfood alá Julča, když už mám ty hranolky. Tak jsem si vyrobila kornout z krásnýho papíru, a vida, nerozpadl se :D Asi jich někdy udělám víc a na nějakou naší party, protože to vypadá a hlavně chutná skvěle!

P. S. Pro výraznější a letnější chuť jsou nejlepší čerstvé bylinky rovnou ze zahrádky :) Ale tak co,  i ty sušený se v pohodě dají použít...

Počet porcí: 2

HRANOLKY:
2/3 dýně hokkaido
hrst bylinek (bazalka, oregáno, tymián, rozmarýna... cokoli)
lžička sušeného česneku
olivový olej
sůl, pepř

DIP:
1 avokádo
2 lžíce rostlinného mléka
2 lžíce olivového oleje
vrchovatá lžička lahůdkového droždí
špetka sušeného česneku

HOUBY:
10 - 12 žampionů
hrst bylinek
olivový olej nebo ghí
sůl, chilli podle chuti
špetka papriky
1/2 lžičky jablečného octa

POSTUP:
Troubu předehřejeme na 190 stupňů.

 Dýni si nakrájíme na kousky připomínající hranolky. Dáme je na pečící plech a přidáme všechno koření. Nakonec polijeme olejem, hranolky dobře promícháme a dáme do trouby. Pečeme do konzistence, jakou máte rádi - buď dokřupava nebo jen do měkka. Já preferuji křupavé.

Mezitím si připravíme dip.  Jednoduše rozmixujeme oloupané avokádo a přidáme k němu zbývající ingredience a znovu promixujeme.

Žampiony nakrájíme na tenké plátky. Na pánvi rozehřejeme olej (nebo ghí) a přidáme žampiony. Chvíli restujeme a  po chvíli přidáme vodu, aby se houby mohly dusit. Přidáme koření (kromě octa) a natrhané bylinky a dál restujeme, dokud se všechna voda nevypaří. Pak přilijeme zase další vodu a pokud dojde tak zase. A tak pokračujeme, dokud houby nezměknou. Když jsou hotové, přilijeme jablečný ocet a promícháme. Následně podáváme.

Dobrou chuť!








You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images