Dýňové Rizoto s Pečenou Cizrnou

července 29, 2017


Z dovolené jsem přijela s žaloudkem, který prosil o nějaké vydatné a kořeněné jídlo. Po jednom dni jsem se konečně dočkala!



Jak už jsem jednou psala, miluju dýně a to ukrutně! A čím víc jich na zahradě a na poli máme, tím větší chuť na ně mám.  A protože mám ráda rýži a dýně, udělala jsem dýňové rizoto, které voní trochu po indii - po kokosovém mléce a tandoori masale. Mňam!

A ještě poslední věc.. K rizotu je skvělá červená řepa (já měla nakládanou), dýňová semínka a nějaký salátek, to všechno rizoto krásně doplní!

Počet porcí: 2-3

INGREDIENCE:
cca  150-200 g rýže natural (uvařte tolik, kolik víte, že sníte)
390 g hokkaido dýně nakrájené na kostičky
tandoori  masala (nebo Vaše oblíbené indické koření - chana, meat, garam masala....)
110 g cizrny
4-6 lžic kokosového mléka
lžíce lahůdkového droždí
olej, sůl, pepř

POSTUP:
Ve slané vodě uvaříme rýži - natural rýže se vaří asi 30-40 min.

Dýni dáme ne plech, zakápneme olejem a posypeme solí, pepřem a asi lžičkou indického koření (podle chuti, ale ne moc). Poté dýni rozprostřeme na část plechu a na druhou vyskládáme stejně okořeněnou cizrnu. Dáme péct do trouby předehřáté na 180 stupňů. Pečeme, dokud dýně nezměkne a cizrna se nestane křupavou.

Plech vyjmeme z trouby a do mixéru vložíme 2/3 pečené dýně a přidáme lahůdkové droždí, asi 2 lžičky indického koření, sůl a pepř a kokosové mléko. Společně mixujeme do jemné konzistence. Po mixování ještě ochutnáme a pokud směs není dost krémová, přidáme kokosové mléko a popřípadě i koření. Pak smícháme rýži s dýňovou směsí a podáváme společně s pečenou cizrnou a zbytkem dýně.

You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images