Salát s dýní, křupavou cizrnou a tahini

prosince 15, 2017


Z dýně žiju celej podzim a zimu (pokud ještě v lednu nějaký zbudou:). Tohle je jeden tip  jak to neudělat nudně.


Základem salátu je (samozřejmě) dýně! Pečenou mám snad nejradši. Nejvíc mi chutná dýně hokkaido, ale dá se použít i máslová dýně. Jen je míň výrazná.
Pečená cizrna je taky boží! Mám ji ráda upečenou jakkoli a s čímkoli, takže ji můžete okořenit přesně podle chuti! Co třeba s chilli?

Tenhle "recept" není ani recept, je to spíš tip. Ale můj hodně oblíbený tip
Na 1 porci:
1/4 dýně hokkaido (nebo jiné)
1/3 konzervy cizrny
hrst salátu (rukola, španát, salátek...)
2 lžičky papriky (nebo jiného koření)
hrst (vlašských) ořechů nebo (dýňových semínek)
sůl, pepř
olivový olej
jakákoli jiná zelenina

zálivka:
lžíce olivového oleje
lžíce tahini
lze přidat citronová šťáva

Troubu si předehřejeme na 190 stupňů.

Nejdřív si dýni nakrájíme na kostičky. Hodíme je na pečící plech a polijeme olivovým olejem.  Ten musíme do dýně pořádně vmasírovat - je pak mnohem chutnější. Přidáme koření dle výběru - já vybírám vždycky podle momentální chuti. Mám moc ráda papriku se špetkou skořice, nebo třeba rozmarýn/tymián a tak. Nebo dýni můžeme ochutit jen solí a pepřem - to je taky vždycky dobrá volba a chutná mi skoro nejvíc.

Dýni dáme do trouby a pečeme asi 45 minut. Prostě do změknutí. (někdo radši dýni křupavou, někdo spíš měkkou a vláčnou)

Mezitím, co se dýně peče, si připravíme cizrnu. Na další pekáček dáme cizrnu, zakápneme ji olivovým olejem a pak přidáme koření - zas podle chuti. Moje oblíbená klasika je sůl, pepř, chilli, občas paprika nebo římský kmín a citronová šťáva. Cizrnu přidáme do trouby asi 25 min před koncem pečení dýně, občas ji promícháme. Ve výsledku by měla být křupavá, ale ne spálená.

Když je cizrna+dýně upečená, můžeme jídlo rovnou sníst. Buď rovnou z plechu, kde jsme je pekli, nebo z talíře. Přidáme salátek a klíďo nějako tu zeleninku - mám ráda jen tak nakrájenou okurku, avokádo nebo restované houby a smaženou cibulku. Prostě cokoli.

Nakonec všechno zalijeme zálivkou (prostě všechny ingredience promíchané dohromady) a jíme. Salát je chutný i bez zálivky z tahini, ale výsledek pak není tak krémový. Zálivka samozřejmě může být z čehokoli - z olivového/sezamového/dýňového oleje, citonové šťávy nebo jablečného octa a z trochy medu/javorového sirupu. Samozřejmě i se solí a pepřem.

Tak dobrou!

You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images