Bramborovo - jáhlové knedlíčky

prosince 27, 2017



Kdo by neměl rád svíčkovou s bramborovýma knedlíčkama?!



Mám dvě skvělé babičky a obě jsou jedny z nejlepších kuchařek, co znám. Jedna babička ob den peče buchty nebo koláče s nejlepší makovou náplní. Druhá babička zase dělá nejlepší bramborové lokše s pečenou zeleninou . Obě ale vaří nejlepší bramborový knedlíky. Jenže - co jako mám dělat já, když je nemůžu?

Udělala jsem to jednoduše. Při jedné příležitosti, kdy jsem byla u babičky na obědě, jsem neměla na výběr, prostě jsem si musela udělat přílohu ke svíčkový omáčce bezlepku. Tak mi babi pomohla udělat bezlepkové bramborové knedlíčky, jenže obohacené o jáhly. Jáhly opravdu zbožňuju, a jsou skvělé jako přídavek do jakéhokoli těsta. Tak jsem je tam přidala. Zbytek surovin už je téměř jako v originálních knedlících, jenom s bezlepkovou moukou.

Nejradši používám pohankovou hladkou, rýžovou hladkou a celozrnnou a ovesnou. Občas i kukuřičnou a teď máme doma jáhlovou, tak uvidíme. Každopádně na knedlíčky jsem použila mix pohankové a rýžové.



Protože jsem byla trochu líná a taky se bála, udělala jsem spíš bramborové šišky nebo nočky než knedlíky. Ale nikomu to nevadilo, říkali, že moje knedlíčky chutnaly jako babiččiny šišky!

asi na 2 porce

půl hrnku vařených jáhel
1 vajíčko (od babiččiny slepičky)
3/4 hrnku mouky (půl napůl rýžová a pohanková), plus na podsypávání
3/4 hrnku nastrouhaných vařených brambor

Nejdřív si do hlubšího kastrolu nalijeme vrousí vodu, přiklopíme pokličkou a dáme vařit.

Na vále z mouky, jáhel, vejce a brambor vytvoříme tuhé těsto, jako na normální bramborové knedlíky. Pokud by lepilo, přidáme trochu mouky.

Z hotového těsta vytvarujeme jednoho dlouhého hada a nakrájíme ho na stejně velké kousky. Tak budou všechny šišky stejně velké. No a pak z jednotlivých kousků vytvarujeme buď právě ty šišky, nebo nočky.

Když se voda v hrnci vaří, začneme šišky vařit. Vhodíme je do vroucí vody (já jsem je vařila na dvakrát), přiklopíme pokličkou a vaříme asi 5 minut, měly by vyplavat na hladinu. Pak je vylovíme a dáme je do nějaké mísy, přidáme trošku másla nebo oleje a promícháme. Potom dáme vařit zbývající šišky.

A jak podávat?

Třeba jenom s osmaženou cibulkou, brynzou a zelím.

Se svíčkovou, brusinkama a smetánkou!

S jakoukoli dobrou omáčkou.

S restovanou zeleninou.

S mákem a domácími povidly.





You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images