Hrášková ovesná kaše s kozím sýrem

prosince 02, 2017



Zářivá barva hrášku s cibulkou je skvělá, když člověk vidí všechno černě.



Jednou ségra chtěla, abych jí udělala slanou ovesnou. Mě se moc nechtělo, protože tehdy jsem uměla jenom jednu, kterou jsem jedla dost často. A tak jsem řekla, že udělám novou chuť kaše. A taky barvu. Chuť hráškovou a barvu zelenou!

Každopádně jsme z ní tehdy byly nadšený, Protože byla svěží a nasládlá, ale zároveň jemná. Doplnily jsme jí o smaženou cibulku s tempehem a to byla lahůdka! Pak jsem si tuhle kaši vařila asi pětkrát v jednom týdnu, pokaždý s nějakým jiným doplněním, ale cibulka je pro mě zatím v čele.


P.S. místo kozího sýra je boží i brynza! Je to už ozkoušený:))

Počet porcí: 2

půl hrnku ovesných vloček (pro čistě bezlep. verzi používám bezlepkové ovesné vločky)
asi 1 1/2 - 1 3/4 hrnku hrášku (nebo víc, není to na škodu!)
sůl, pepř
100-150 g kozího sýra (nebo brynzy)
olivový olej
2 červené cibulky

Postup:

Do hrnce si nasypeme hrášek a zalijeme ho horkou vodou. Měla by dosahovat asi 2 cm nad hrášek. Necháme vařit pár minut, dokud hrášek nebude měkký.

Do rendlíku nasypeme ovesné vločky a zalijeme je asi 1 hrnkem horké vody, Vaříme do zhoustnutí kaše.

Cibuli si nakrájíme na drobnou. Na pánvi si rozehřejeme olivový olej a pak přidáme nakrájenou cibulku. Přidáme trochu soli a smažíme, dokud nebude cibulka měkká.

Když je hrášek měkký, slijeme vodu a vložíme ho do mixéru (část hrášku můžeme schovat a do kaše ho vmíchat nerozmixovaný) s trochou vody, asi lžičkou olivového oleje a sýrem. Rozmixujeme dohladka.

Hráškové pyré vmícháme do hotové kaše. Osolíme a opepříme. Hotovo. Kaši podáváme společně s cibulkou, já si ráda přidávám ještě kousek kozího sýra, rukolu a trochu kvalitního oleje. olivový nebo dýňový mám nejradši!

Dobrou chuť!







You Might Also Like

1 komentářů

  1. Cette recette a l'air sympa (merci google traduction ^^'), il faut que je l'essaye !
    Tu illustres tes articles avec de très jolies photos d'ailleurs :)

    OdpovědětVymazat

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images