Bezlepkové ovesné vafle

listopadu 17, 2017



Vafle bezlepku, který se ve vaflovači nerozpadnou? Znáte nějaký?

Já už naštěstí jo!

Já nevím, jestli jsem prostě divná anebo se to stává i někomu jinému, ale já se tak dlouhou dobu snažila udělat dobré vafle. Které by se samozřejmě nerozpadly. Tak dlouho jsem se snažila udělat akorát dobré a husté těsto, ale většinou jsem byla nucena z vaflovače seškrabávat nepovedené útržky vaflí. A když už se ty vafle náhodou povedly, jakože šly vyndat z vaflovače, nebyly nijak úžasně dobrý. i se ségrou jsme jedly jenom vaflové trhance. 

To je jasné, že moje motivace k pečení dalších nebyla až tak velká, ale zkusila jsem to. Jenže jsem ještě musela myslet na mou alergii - na lepek.A tak jsem zkusila dost primitivní postup a pár surovin, nějak jsem vzniklé těsto nalila do vaflovače a počkala 4 minuty....
Jaké překvapení to bylo, když se vafle bez jakýchkoli problémů odtrhly od toho sakramentskýho přístroje! Roztančila jsem se po kuchyni a zakrývala si rukou ústa, jakože tomu nemůžu uvěřit.  Pořád tomu moc nevěřím, ale už se mi s tímhle těstem povedlo několi krásných a dobrých vaflí, takže to vážně není žádná sranda ani vtípek! 


Asi na 2-3 porce (asi 4-5 vaflí)

1 1/4 hrnku ovesné mouky (nebo namletých bzl ovesných vloček)
půl hrnku kefíru nebo podmáslí
1 vejce
lžíce pečícího prášku
lžička skořice
špetka soli
1-2 lžíce javorového sirupu
asi lžíce olivového oleje, plus na vymazání (dá se použít i kokosový nebo máslo)

Jednoduše v jedné míse smícháme mouku, pečící prášek, skořici, špetku soli a skořici. V druhé misce rozkvedláme vejce s kefírem, olejem a sirupem. Postupně nalijeme tekutou směs na sypkou směs a umícháme jemné těsto, které je docela husté, rozhodně ne tekuté. Necháme ho odpočinout asi na 5 minut.

Mezitím si zapneme vaflovač a vymažeme ho olejem. Pak do něj nalijeme (nebo nakydáme) těsto a necháme péct asi 4 minuty. 

Tak pokračujeme, dokud nespotřebujeme všechno těsto. 

A jak servírovat?

Vafle nám nejvíc chutnaly s jogurtem, datlovým sirupem a svařeným jablkem (to jablko je fakt ohromná mňamka, obzvlášť s vaflema. Jednoduše se nakrájí jablka, dají do hrnce, zalijou trochou vody a přidá se skořice a datlový sirup. Tak se to společně vaří dokud jablka nezměknou a z tekutiny se vytvoří takový sirup.). Ale dobré budou s jakýmkoli dobrým zralým ovocem, rozpuštěnou čokoládou, sirupem, máslem....

Tak dobrou!

Tip: Aby vám hotové vafle nevychladly mezitím co se pečou další, dávám je ráda do trouby zapnutě asi na 100°C. Tak budou při podávání všechny teplé!



You Might Also Like

1 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images