Podzimní salát s pečeným ovocem, mákem a kaštany

listopadu 09, 2017


Kombinace máku, ovoce , kaštanů s brynzou je důvod, proč mít rád podzim!
Saláty mám snad nejradši! A podzim taky! A tak je tenhle salát podzimně laděný. Zálivka s mákem je boží, už proto, že je s mákem. Pečené ovoce je trochu nakyslé, ale zároveň jemné a nasládle. K tomu mám nejradši hroznový víno (nejlíp to tmavý a bezpeckatý) a blumy nebo švestky. Zkoušela jsem i hrušky, ale už to nebylo ono.

A co se kaštanů týče, tak těch je na podzim v obchodech plno. Já si je letos opravdu oblíbila. Připomínají ořechy, ale jsou trochu... máslovější?
No a pak se tyhle mňamky smíchají se salátem a oblíbeným sýrem. Já miluju brynzu a měkký kozí sýr. Důležité je, aby nám chutnal, samozřejmě!

 A to je teď můj oblíbený podzimní oběd nebo rychlá večeře.



Počet porcí: 2

2 velké hrsti salátu dle výběru
2 nebo 3 blumy
1-2 hrsti hroznového vína (mě víc chutná modré)
6-8 kaštanů
asi 65 g brynzy (nebo čerstvého kozího sýra)

zálivka:
2 lžíce olivového oleje
lžička máku, nebo i víc 
1/2 -1 lžíce citronové šťávy nebo jablečného octa
půl lžičky medu
sůl

Nejdřív si předehřejeme troubu na 180°C. 

Na plech si vyskládám blumy nakrájené na čtvrtiny, víno a kaštany, které si předem vždy naříznu do tvaru x. Je to opravdu důležité, jinak by kaštany mohly způsobit explozi, a to si myslím že nikdo nechce. Pak plech dáme péct asi na 15-30 minut, dokud blumy a hrozny nezměknou a nezačne z nich vytékat šťávička.

Chvíli před  dopečením ovece a kaštanů si připravíme zbytek. V misce smícháme všechno na zílivku, citron nebo ocet přidáváme podle toho, jak moc kyselou zálivku my rádi.

V míse smícháme salát se zálivkou, přidáme pečené ovoce a kaštany (případně i vypečenou ovocnou šťávu) a nakonec i lžičkou nakrájenou brynzu ( já mám radši větší kousky). 

Tak dobrou! 





You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images