Bezlepkové muffiny s mákem

listopadu 16, 2017


Pečení muffinů je moje hodně oblíbená zábava. Jenže k pečeních bezlepkových jsem se odhodlávala dlouho. Ale fakt to stálo za to!

Když jsem je dělala prvně, fakt jsem se bála jak dopadnou. Použila jsem skoro to samé jako na tuhle verzi, ale nebyly tak vláčné. A napodruhé už byly úplně bezva! Třeba by si je oblíbil i můj děda.

Děda mák zbožňoval. Bral ho tak trochu jako všelék a jakmile neměl alespoň jednou týdně něco s mákem, hned byl z toho na nervy. A tak babičce nezbývalo nic jiného, než péct s mákem...hodně. A taky dobře.

Když si člověk někde koupí koláč s mákem, bývá často vysušený a trochu bez té makové chuti. ale moje babička, která mák zpracovávala od mládí skoro denně, ví jak na to! Nám totiž její makové náplň tak chutnají, jsou tak dobré, makové a jemné! Má totiž speciální rodinou recepturu, to je taková finta, že se mák svaří s mlíkem a jablečným pyré. A je to fakt mňamka, taková, že se ani nedivím dědovi, který babičce pořád domlouval ať je upeče.

Tak jsem vyhodnotila, že asi prostě musím být po dědovi. Jinak to vysvětlit nejde - já prostě bez máku neumím žít! Miluju makovou granolu, miluju makovou kaši, miluju jablka s mákem a miluju taky tyhle makové muffinky (pro mě) bez lepku.


Jsou rychlé, snadné a plus je i to, že se spotřebují uvařené jáhly! Ségra si je zamilovala, hlavně s lučinovým krémem na vrchu. Jo,a rozhodně nejsou suchý, zdrclý ani nic takovýho úplně bezlepkovýho - fakt!

Na 12 muffinů

190 g vařených jáhel (v syrovém stavu asi 3 krát míň)
50 g pohankové mouky
100 g bzl ovesné mouky, nebo jemných ovesných vloček rozmixovaných na jemno v mixéru
1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička jedlé sody
190 g jogurtu
180 ml javorového sirupu (anebo medu nebo jiného sladidla, podle chuti)
70 g máku
podle potřeby asi 30 ml mléka (možná ho vůbec nebudete potřebovat)
2 vejce
špetka soli
2 lžíce olivového oleje
asi půl hrnku rozinek (nebo křížal a sušených švestek)

Nejdřív troubu předehřejeme asi na 175°C.

V míse smícháme mouky, mák, sodu, pečící prášek, špetku soli a jáhly.

V druhé míse smícháme jogurt, vajíčka, javorový sirup a olivový olej. K této směsi budeme postupně přidávat směs mouky, máku a jahel a vypracujeme jemné těsto. To buď vložíme do mixéru a rozmixujeme, nebo použijeme normálně tyčový mixér. Anebo těsto nemusíte mixovat vůbec, ale jsou v něm pak kousky jáhel. Nám víc chutnaly promixované. Po mixování přidáme rozinky.

Těsto rozdělíme do 12 formiček (nejlépe silikonových) a můžeme ještě posypat nasekanými ořechy.
Dáme péct asi na půl hodiny (ale nevím to přesně, neměřila jsem to).

Upečené muffiny necháme vychladnout a můžeme je namazat krémem z lučiny, zakysané smetany a datlového sirupu podle chuti. Nám to tak chutnalo ještě víc.

Dobrou chuť!



You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images