Jáhlová krupicová kaše

prosince 15, 2017


Když jsou teď ty Vánoce, můžeme se na chvíli stát dětma, a koukat na pohádky s upatlanou pusou od krupicový kaše.


Já se přiznám - já jako malá krupicovou kaši neměla ráda. Mamka mi dělala vždycky ovesnou kaši (s hromadou granka) nebo chleba s máslem. Spíš tu kaši. Ale teď jsem na krupicovou dostala velkou chuť, ale jelikož normální krupičku nemůžu, použila jsem jáhlovou.  A tak je kaše bezlepková!

Na téhle kaši jsem pracovala docela dlouho. Nejdřív jsem ji ani nekuchtila se záměrem udělat krupicovou kaši, jen jsem chtěla trochu odpočinku od ovesné.Postupně jsem ji vypracovávala do takové podoby, myslím, že je konečná.

Nejlepší bylo, když jsem jedno ráno udělala jáhlovou kaši k snídani pro rodiče. Se ségrou už jsme byly po snídani, pak se ale sestra přišla podívat, co kuchtím. Zeptala se, jestli může ochutnat tuhle kaši, tak dostala svolení. ochutnala první lžičku a řekla: "to je nějaký dobrý". Já jsem začala uklízet kuchyň od bordelu (který jsem udělala já) a když jsem se otočila k ségře, už vylizovala prázdnou misku od kašičky. Pak jsme se docela nasmály, ale nakonec jsem uvařila ještě jednu porci, která je už výsledná podoba jáhlové krupicové. Tady je.

Na 1 porci
3/4 hrnku instantní jáhlové kaše (já používám naturálku) 
1/2 - 1 hrnek mléka (pro vege verzi rostlinné mléko)
půl lžičky medu

k podávání:
kvalitní kakao
skořice
kousek másla 
půl lžičky medu
banán, jablko, nebo jiné ovoce
cokoli jiného a dobroučkého

Do rendlíku nasypeme jáhly a zalijeme mlékem. (Není to jako s ovesnou kaší - že se všechna tekutina vsákne. Prostě je to často tak, že kolik nalijeme mléka hned ze začátku, tak bude kaše nakonec hustá. Ale to záleží i na značce jáhlové kaše, může se to lišit.)

Vaříme na mírném plameni do zhoustnutí. Celou dobu kaši musíme míchat (nejlépe metličkou), aby se nepřipalovala. Bude to trvat jenom chvilinku - přece jenom používáme instantní kaši. Nakonec vmícháme med.

Kaši přelijeme do misky nebo talíře. Přidáme kousek másla a med, posypeme kakaem a skořicí a pak už přidáme, co chceme. 

Tak dobrou!





You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images