Ombre Čokoládový Dort s Ovocem

července 18, 2017


Na počest mojí závisti k tomu, že ségra celý prázdniny procestuje a já ne, jsem si musela přece upéct naprosto dokonalej dort.



Kecám! Teda jenom s tím, že dort je na počest mojí závisti. Pravda je taková, že má drahá sestra měla na jeden den přijet domů a pak zase na dva měsíce odletět buhvíkam a my pořádali zahradní minipárty na přivítanou (anebo na rozloučenou?). Mně bylo řečeno, že mám obstarat nějaký super chutný dort pro celou rodinu. Ale...


Problém je to, že každý z naší rodiny má na dortu rád něco jiného. Třeba mamka miluje čokoládový dort. BáraSestra s hodně náplně. Bratřík nějakej pořádnej kus pro něj. Babička je na vláčné dorty. Anička dorty nejí, ale nějaký echt dobrý jo. Táta má rád ty s ovocem. Druhá babička by se co nejraději zbavila cuket ze zahrady kterých máme hrozně moc.  A já si už dlouho přála "takovej ten duhovej". A všechno z toho nakonec dortík je a já jsem z toho šťastná.


Minulý týden jsem taky dělala dort a byl taky úplně super a skvělej, jenže na rozdíl od tohohle jsem zapomněla jak jsem ho dělala. Všichni mi to hrozně vyčítali, protože byl fakt hrozně dobrej a zvláštní - tak schválně, kolik dortů znáte, že chutnají jako s tunou čokolády a přitom v nich žádná čokoláda není? Já kromě něj žádného jiného ještě nepotkala. A tak jsem se cítila trochu povinna nějakým novým dortem ten minulý nahradit a myslím, že to s tímhle ani není škoda.


A teď k tomu dortu: skvělé na něm je to, že není nudný. Korpus je naprosto vláčný (díky cuketě) a čokoládový s náběhem na čokoládové brownies. Mezi korpusy je vrstva veganského krému s čokoládou, který je potřený trochou další čokolády a na něm jsou navrstvené čerstvé maliny. Krém na ozdobu má stejný základ jako krém vevnitř, ale část je borůvková a po natření vytváří duhový efekt. A na ozdobu čerstvé borůvky a jedlé květinky...
A dohromady to je naprosto dokonalý!




P.S. Slovo ombre jsem našla asi před deseti minutama. Vážně, já to předtím nevěděla, ale jakmile jsme ho s Bárou našly, věděly jsme, že se tak náš dort bude jmenovat. A náš říkám protože oficiálně jsem ho já upekla a vymyslela a Báře by měl patřit a tak jsme všechny obě šťastný.


Počet dortů: jeden větší 

KORPUS: 
545 g  nastrouhané cukety
4 vejce
320 g mouky, plus trochu na vysypání
4 vajíčka od babiččiných slepiček
220 ml javorového sirupu
40 ml kokosového oleje, plus trochu na vymazání
100g čokolády (používám kakaovou hmotu - 100% kakao - lze použít i vysokoprocentní normální)
65 g kakaa
120 ml mléka (nejlépe rostlinného) 
15 g pr. do peč.
lžička vanilky
špetka soli

 TOFU KRÉM:
1 balení tofu natural
230 g kešu namočených přes noc nebo alespoň několikrát spařených
100 ml kokosového mléka
80-100 ml javorového sirupu
asi 200 g malin
asi 100 g borůvek, plus na ozdobu
100 g čokolády
lžíce kakaa
sirup podle chuti

POSTUP:
Troubu si předehřejeme na 180 stupňů. 2 dortové formy vymažeme kokosovým olejem a vysypeme moukou.

V míse si smícháme vece, sirup, mléko a cuketu. Mezitím si ve vodní lázni si rozehřejeme čokoládu s kokosovým olejem a kakaem, a necháme rozpustit. Poté smícháme rozehřátou čokoládu s cuketovým těstem a opatrně začneme přimíchávat mouku smíchanou s práškem do pečiva a solí. Mícháme a nakonec přidáme vanilku.

Těsto rovnoměrně rozdělíme do dvou forem a pečeme asi půl až tři čtvrtě hodiny dokud korpusy nelepí.
Formy vyndáme z trouby a necháme vychladnout.

Do mixéru vložíme tofu, mléko, sirup a kešu a mixujeme do konzistence bez kousků tofu a kešu. 

Krém rozdělíme na třetinu a dvě třetiny. Ve vodní lázni rozpustíme 60 g čokolády a přidáme k ní kakao. Rozpuštěnou čokoládu smícháme s třetinou krému. 

Rozpustíme zbylou čokoládu se sirupem podle chuti.

Korpusy si vyndáme z forem. Na jeden korpus namažeme čokoládový krém a doprostřed dortu namažeme rozpuštěnou čokoládu. Na čokoládový krém a čokoládu naskládáme maliny, je důležité aby jich tam bylo dost hlavně na krajích. Na maliny položíme druhý korpus.

V mixéru si rozmixujeme borůvky s půlkou zbylého krému, druhou půlku zatím necháme. 
Na dort začneme mazat zespoda bílý krém a shora borůvkový, uprostřed je smícháme a vytvoříme barevný přechod. To samé uděláme na vrchu dortu, akorát borůvkový půjde od krajů a veprosřed bude krém bílý.

Nakonec dort ozdobíme nějakými borůvkami či jiným ovocem a můžeme přidat i jedlé květy.











You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images