Maková granola

listopadu 05, 2017



Maková granola!? Mňam!


Granolu si pravidelně dělám už dlouho. V poslední době jsem nejčastěji dělala tuhle pohankovou, protože je krásně křupavá. Ale když dostala chuť na granolu tentokrát, věděla jsem, že pohanková nebude. Chtěla jsem jenom nějakou jednoduchou, protože jsem neměla čas. A tak je to obyčejná směs vloček a oříšků a semínek - ale s mákem!

Mák je rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších věcí v kuchyni. A v granole vážně chutná skvěle! Sama jsem byla překvapená, jak rychle zmizela - no vážně, druhý den po upečení zbylo v nádobě už jen pár lžic! 
Mě granola nejvíc chutnala s jogurtem nebo kefírem a s trochou nastrouhané hrušky, nebo na jablečné ovesné kaši.

P.S. pečení granoly je trochu problémové, tak jí nezapomeňte hlídat. Jo, a z trouby jí nevytahuju úplně křupavou, ale nechám jí zchladnout. A pak se jako kouzlem stane granola křupavější.


Na 1 velkou nádobu

200 g ovesných vloček
1/2 - 3/4 hrnku ořechů (já použila vlašáky)
3 velké lžíce máku
50 g mandlových lupínků
lžička skořice
3 lžíce pohankových lupínků (nebo vloček)
100 g tekutého sladidla (mě se nejvíc osvědčil půl napůl med a javorový sirup, protože jeden je tekutý a druhý lepivý)
1 lžíce olivového oleje
30 g nasekaných křížal
2 hrsti rozinek (podle chuti)


Nejdřív zapneme troubu na 170 stupňů.

V míse nejdřív smícháme vločky, ořechy, mák semínka, lupínky a skořici.

V misce mícháme sirup(y) s olejem pak tekutou směs nalijeme na vločkovou směs. Dobře promícháme.

Granolu nasypeme na plech s pečícím papírem a vložíme do trouby. Jednou za čas promícháme. Asi v půlce pečení přidáme mandlové lupínky. Pečeme, dokud není granola rovnoměrně propečená.. Ale pozor, mák se dobře připaluje, a tak je lepší péct granolu asi na 160°a při pečení ji kontrolovat a míchat. Z trouby ji nevytahujeme úplně křupavou, ona pak ještě zkřupaví.

Po dopečení přimícháme rozinky a křížaly a vychladlou granolu přendáme do sklenic. A pak už si jí můžeme užívat ... třeba na kaši nebo s jogurtem! 


You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images