vege špenátový quiche

března 01, 2018


Bezlepkáři, vzchopme se! Všechno jde uděle gluten free!!



Nevím, jestli by země měl nějaký francouz radost - že se opovažuju říkat tomuhle koláči quiche! Protože místo vajíček a sýra je tam tofu, místo hladké mouky a másla jsem použila pohankovou a olivový olej. Pro jistotu tomu budu říkat prostě slaný KOLÁČ. 

Nejlepší je, že do quiche můžu dát cokoli, co mám zrovna doma. Nejradši mám slané koláče právě se špenátem, ale i s dýní, cuketou, řepou,cibulí ... K zelenině ráda přidávám takové věci, jako sušená rajčátka, olivy, případně výraznější sýry.

Ale, tentokrát k žádnému sýru nedošlo, místo toho jsem zkusila takový tofu sýr - a musím říct, že mi tam žádný sýr nechyběl! Důležité ale je, abychom tofu sýr pořádně dochutili - já mám ráda sojovou omáčku tamari, lahůdkové droždí a čerstvá nebo sušený česnek. Lze použít i nějaké bylinky.



250g pohankové mouky hladké
půl hrnku olivového oleje
asi 5 lžic vody
2 lžíce chia semínek namočených předem v 6 lžících vody
sůl

450g (roz)mraženého špenátu
půl cuktery
2 hrsti sušených rajčat
2 cibule nakrájené na tenké plátky
lžíce olivového oleje
1 tofu natural +  např. sojová omáčka, sůl, pepř, bylinky, sušený česnek, lahůdkové droždí na dochucení
půl hrnku mandlového mléka nebo smetany

Začneme přípravou těsta. V mixéru rozmixujeme 2/3 chia semínek namočených ve vodě. Pak ve větší míse smícháme mouku, olej,sůl, rozmixovaná i normální semínka a vodu. Rukama vypracujeme tuhé těsto. Pokud potřebujeme, přidáme pár lžic vody.

Troubu předehřejeme na 180°C. Formu na koláč vymažeme olejem a těsto na ni rozprostřeme. Důležité je neudělat okraje koláče příliš silné. Dno koláče propícháme vydličkou a dáme těsto péct do trouby, dokud povrch nezpevní.

Mezitím si na olivové oleji zesklovatíme cibuli, pak přidáme na kousky nakrájenou cuketu a nakonec i špenát. Přiklopíme a necháme dusit do změknutí.

Připravíme si "sýr". V mixéru rozmixujeme dohladka tofu s mandlovým mlékem a dochutíme. Já použila sojovou omáčku, lahůdkové droždí a česnek. Popřípadě dosolíme a dopepříme.

Sušená rajčata nakrájíme na malé kousky a přimícháme je ke špenátu. Nakonec zeleninovou směs zalijeme krémovou tofu směsí a dobře promícháme. Náplně nalijeme (spíš nakydáme:)) na předpečené těsto a vrátíme do trouby. Pečeme do ztuhnutí néplě. Jenom pozor, ať se vám nepřipálí okraje.

Hotový quiche můžeme podávat teplý i studený. 

Tak dobrou!



You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images