bezlepkové brownies

února 09, 2018



Čokoládový nebe s mandlovým máslem!


Brownies je moje prokletí. Tak dlouho jsem se snažila udělat brownies, které by se nezdrclo, nebylo nadýchané, nechutnalo jako buchta. Aby bylo na povrchu křupavé a uvnitř lepkavě, takové, aby se rozpouštělo na jazyku. A aby bylo bezlepkové.

Tolik nepovedených čokoládových buchet! Pekla jsem podle všemožných receptů, ale nikdy to nebylo ono. Tak jsem to raději vzdala.
Ale naštěstí jsem si před týdnem dala jedno brownies. Krémové a hutné, extračokoládové. Tak jsem se rozhodla, že se nedám! A že teda brownies zkusím ještě jedno. A to bylo to, co jsem tak dlouho hledala.

Trochu křupavé na povrchu, uvnitř jemné, lepkavé a čokoládové. Bez lepku.


Na 1 malý pekáček

100 g vysokoprocentní čokolády (nebo 40 g kakaového másla a 60 g kakaového prášku)
3 lžíce kokosové mouky
půl hrnku kokosového cukru
2 vejce
2 lžičky medu (podle chuti)
3 lžíce mandlového másla
lžička vanilky/vanilkového extraktu
špetka soli
3 lžíce kokosové mouky

Troubu si předehřejeme na 175° C.

Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu.

V míse rozšleháme vejce s kokosovým cukrem a medem. Přidáme mandlové máslo, vanilku a špetku soli. Potom začneme po částech přimíchávat i rozpuštěnou čokoládu.

Nakonec vmícháme kokosovou mouku. Hotové těsto není příliš řídké, ale ani tuhé. 

Malý plech si vysteleme pečícím papírem anebo vymažeme kokosovým olejem a vysypeme kakaem. Hotové těsto nalijeme na plech a uhladíme. 

Brownies dáme do trouby a pečeme asi 15-20 minut. Na povrchu má být ztuhlé, ale uvnitř ještě trochu lepkavé.

Hotové brownies necháme vychladnout a nakrájíme. Pak už se máme jako na čokoládovém obláčku!






You Might Also Like

1 komentářů

  1. Vypadá to moc pěkně a hlavně se mi na tom líbí to, že je to fakt vlastně hrozně jednoduché. Jako nepotřebujete k tomu nic speciálního. Jasně, když máte litinové pekáče, bude se vám to dělat trochu snadněji, ale zvládnete to i klasicky na plechu nebo v kastrolu. Jen to chce správně vychytat tu konzistenci. To je na tom asi to nejtěžší. ;-)

    OdpovědětVymazat

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images