Podzimní kaše s opečenou hruškou

října 08, 2017


Na podzimu nemám ráda zimu, mlhu, déšť a zimu. Občas se stane, že se třesu i doma. Ale rozhodně se mi to nestane při pojídání téhle ovesné kaše, protože je hřejivá!


No, já sice na jednu stranu podzim fakt nemám ráda, ale na tu druhou...prostě já miluju to podzimní jídlo! O dýních jsem psala už víckrát, protože ty prostě zbožňuju a musím je mít alespoň jednou týdně. O tom jak je skvělý mák se švestkama už tu taky něco bylo. Ale pořád se divím, že mi ještě zbývá co obdivovat! Třeba cerelový (čte se celerový :) hranolky, jablečný mošt a kompot a Hrušky!
Proč hrušky s velkým H? No prostě proto, že když si přes rok udělám něco z kupovaných hrušek, není to prostě ono, ale jakmile si na podzim z hrušně utrhnu pravou, čerstvě dozrálou Hrušku...To je jiná!


Na podzim to beru takhle: snídaně musí hřát. Protože to mě potěší, zahřeje a naladí. Jo, a druhý pravidlo pro mojí podzimní snídani je samozřejmě to, že  musí být dobrá. A tahle kaše splňuje obě moje kritéria. Ale - já mám ještě třetí - snídaně musí být rychlá. A to taky splňuje! 

Zázvor a skořice jsou tam kvůli zahřátí. Hruška je tam protože jí miluju a vločky kvůli rychlosti.
Opečená hruška na kaši je tam proto, aby to nebylo nůďo, a vlašáky jsou prostě bezva všude!


Počet porcí: 1 

INGREDIENCE:
Kaše: 
4 lžíce ovesných vloček
3/4 hrnku vody
1/4 hrnku např. mandlového mléka
půl hrušky, nastrouhané na hrubo
hrst nasekaných vlašských ořechů
lžíce rozinek
půl lžičky skořice (podle chuti)
půl lžičky zázvoru (podle chuti, ale pozor, zázvor je pálivý a toto množství už docela pikantní je)

Hruška:
půl hrušky nakrájené na kostičky
lžíce javorového sirupu
2 lžíce vody
půl lžičky skořice
vlašské ořechy na podávání

POSTUP:
Do kastrůlku vložíme všechny ingredience na kaši a dobře je promícháme. Dáme na plotnu a vaříme, dokud se nevypaří většina vody a kaše nebude mít konzistenci kaše.

Mezitím si připravíme skořicovou hrušku. Do druhého kastrůlku nalijeme sirup, lžíci vody a vsypeme do něj skořici. Promícháme a počkáme, dokud sirupová směs nezačne bublat. V tu chvíli přidáme nakrájenou hrušku a za stálého míchání ji opékáme v sirupu. Pokud nám dojde tekutina, přidáme zbylou lžíci vody. Hotová hruška se pozná podle toho, že je měkká a dobře obalená v sirupu.

Hotovou kaši nalijeme do misky, přidáme změklou skořicovou hrušku a posypeme hrstí vlašských ořechů.

TIPY:

Zkuste místo Hrušky použít jablko

Mužete zkusit i jiné druhy vloček, například pohankové

Co zkusit i jiné ořechy - pekanové, mandle, kešu...

You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images