Dýňový miniquiche s cibulkou a gorgonzolou

října 28, 2017


Dýňovej quiche. Protože dýní neni na podzim nikdy dost! 
(a taky proto, že je hrozně dobrej.)



O víkendu jsem si řekla, že jsem dlouho (asi den) nejedla dýni, a tak jsem začala péct kiš s dýní. Nikdy jsem kiš nepekla, ale vždycky jsem ho ráda jedla, tak jsem to riskla. Všechno bylo perfekto. Udělala jsem špaldové těsto, podusila jsem dýni s cibulkou, přidala jsem kozí sýr a skvělý farmářský kozí sýr. Přidala jsem špenát a kiš jsem upekla. Vypadal úža, voněl a tak. Ale pak jsem ho ochutnala. Ježiš to chutná divně... Dala jsem ho koštnout mámě. Tak říkala že tam je hnusná pachuť. Ségra to samý. A po chvíli dohadování nám došlo, že ta dýně, ze který kiš byl, byla zkažená.
Já byla naštvaná a taky navztekaná sama na sebe, že jsem musela jít na procházku. Když jsem se vrátila, kiš byl v koši.

A tak jsem si řekla, že se ani náhodou nevzdám! Vždyť kiš a dýně, to úplně pasuje k sobě, a taky k podzimu! A tak jsem o tři dny později vzala mini dýni (pro jistotu) a malinkou dortovou formu (taky pro jistotu) a pustila jsem se do práce. Jakožto zkušenější pekařka dýňových kišů už jsem věděla, jak přijít na to, že je dýně zkažená, a taky jsem věděla, že se mi rozpadly představy o mém dýňovém kiši s kozím sýrem. Protože poslední kozí sýr skončil společně s nepovedeným kišem v koši. Tak jsem použila gorgonzolku. A nevadí to, vůbec! Byl fakt skvělej...



Počet quichů: 1 malý

INGREDIENCE:
náplň:
1 malá hokkaido dýně 
2 střední červené cibule
2 lžíce javorového sirupu
olivový olej nebo ghí
cca 100g gorgonzoly
sůl, pepř
těsto:
1.5 hrnku mouky (já použila špaldovou)
1/4 hrnku vody
1 1/2 lžíce tamari
1/4 hrnku olivového oleje
půl lžíce lněných semínek
půlka nastrouhané mrkve
sůl


POSTUP:
Nejdřív si nakrájíme oloupanou cibuli na kolečka a dýni (vydlabanou od semínek) na kostičky. Na pánvi rozehřejeme olivový olej a po chvíli přidáme i sirup a cibuli. Mícháme a hlídáme, dokud cibule nezesklovatí. Poté přidáme dýni, zalijeme trochou vody a přiklopíme poklicí a necháme dusit.

Troubu předehřejeme na 175 stupňů.

Mezitím si připravíme těsto. Všechny suché ingredience smícháme v míse a pak k nim přidáme olej, vodu a tamari. Vypracujeme tuhé těsto.

Hotové těsto vyválíme a vložíme ho do předem vymazané formy a propícháme vidličkou (to zabrání nafouknutí).

Když je dýně měkká, přidáme pokrájenou gorgonzolu a opět promícháme. Tuto směs naneseme do formy s těstem a nakonec posypeme ještě trošičkou gorgonzoly,

Koláč pečeme dokud těsto neztvrdne a náplň nezpevní - ale pozor, možná náplň bude vypadat nedopečeně, ale jelikož je tam gorgonzola, koláč po vychladnutí ještě ztuhne.

Před podáváním necháme zchladnout a můžeme podávat!

TIPY:
  • zkuste do náplně přidat vlašské či pekanové oříšky (mňam!)
  • gorgonzolu lze zaměnit za kozí sýr
  • do náplně můžete přidat jakoukoli jinou zeleninu (špenát, řepu...)
  • podávejte s čerstvou rukolou či jiným salátkem






You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images