Čoko muffiny

října 08, 2017


Měla jsem absťák po pečení. A tak jsem pomocí (malého) vybavení spíže během několika minut vykouzlila tyhle super čokoládové muffínky!



Znáte to, jen tak se nudíte, něco upečete, pak to ochutnáte a pak už nemůžete přestat. Ale to neva. Protože základ receptu tvoří datličky a vločky, pak kakao a cuketa. Proč zrovna cuketa? Tak první důvod je takovej...no prostě, upřímně by se mi kazila v lednici, ale hlavně proto, že muffiny jsou díky ní vláčné. 

Muffinů by se dalo udělat milion příchutí na miliardu způsobů! Měla jsem doma kuchařku, muffinvou a přeslazanou, se kterou to začalo. Všechno co se mého kuchařského zapálení týče. Dala mi jí ségra k Vánocům a hned na silvestra byla moje premiéra. Dělala jsem pomerančový, a úplně jsem zkazila krém, ale díky pomoci dospělého se nakonec povedly. Měla jsem ohromnou radost. A pak už můj každý víkend vypadal stejně - s vařečkou v puse, teda vlastně v míse, a s muffinama v troubě. Rodiče ani ségra se nastačili divit kolik jich peču. To mám asi po babičce, ta jakmile jeden den nepeče (nebo nepleje cibule), hned má špatný svědomý. Proto pokaždé když jedu k babičce, je něco napečeno. Nejradši mám její makové koláče, protože babička dělá ten nejlepší mák na náplně buchet a koláčů. Ale to tolik nesouvisí s mým muffi-příběhem.



Jedny z nejkrásnějších chvil co si pamatuju, je právě pečení. A u pečení muffinů to platí dvojnásob! Jak s babičkou vždycky na posvícení pečeme koláče a na vánoce cukroví. Ona vypráví kdo jí to naučil a jak dlouho peče podle tohoto receptu. Druhá babička mě vždycky učila zase buchty a kynuté těsto. Ale když jsem třeba upekla jablečné muffiny a ségra je pak vzala druhý den do školy a pak přišla s tím, že všechny její kamarádky říkaly, že to byly ty nejlepší muffiny co kdy jedly, měla jsem fakt radost. Nebo nikdy nezapomenu mámin rozplývající výraz, když ochutnala borůvkové muffiny. Zeptala se co v nich je a já řekla, že mouka, borůvky, 250 g másla... a ona "celý máslo? To se nedivim že sou tak dobrý....".
Taky si pamatuju, když jednou přišla ségra domů, jako že je teď veganka. Já naštvaná, že teď nebude jíst moje muffiny dala hlavu dohromady a nejistě upekla mangové muffiny. Byly z manga banánu, mouky a oleje, a já se tak moc bála aby se povedly. A stalo se. Ani nevím jak, protože nikdy před tím jsem nepekla vegansky a vůbec jsem neřešila co v mých muffinech je. A v tu chvíli jsem se odvázala. Už jsem přestala dělat pro mě už nudné muffiny jen z cukru, másla a mouky a začala jsem objevovat škálu nových chutí. Jednou jsem místo másla zkusila olivový olej, a hned byly jiné. Podruhé jsem do těsta přidala arašídové máslo a jindy zase řecký jogurt. Na halloweena jsem se odvážila a udělala muffiny jako mozečky. A tak s tou "starou dobrou klasikou muffinama" experimentuju doteď. Třeba jako teď.

Počet porcí: 8 muffinů

INGREDIENCE:

hrnek datlí (já požila měkké medjool, ale v pohodě se dají použít i normální, jen je dobré je namočit do horké vody alespoň na pár minut, a pak vodu slít, budou pak měkčí)
hrnek rostlinného mléka
hrnek ovesných vloček (pokud potřebujete, tak bezlepkových)
80 g cukety
asi půl hrnku kakaa
půl lžičky kypřícího prášku (bez fosfátů)
půl lžičky jedlé sody
dvě hrstičky nasekaných vlašských ořechů
špetka soli


POSTUP:
Troubu předehřejeme na 175 stupňů. Plech na muffiny vysteleme košíčky na muffiny.

Datle si rozmixujeme s mlékem v mixéru. Mixujeme do hladka a hotovou jemnou datlovou tekutinu přelijeme do mísy. Přidáme kakao a oloupanou a nastrouhanou cuketu.

Nádobu od mixéru si umyjeme a usušíme. Rozmixujeme v ní vločky na jemno, jako na mouku a tu vmícháme do kakaového těsta. Promícháme a přimícháme ostatní ingredience. 

Hotové těsto plníme pomocí dvou lžic do košíčků na muffiny. Pečeme asi 20 min, dokud muffínky neztuhnou i na povchu i zevnitř.

Podáváme buď posypané kakaem nebo s pár vločkami mořské soli. Nebo si připravíme domácí čoko polevu z kakaového másla nebo koko oleje, s kakaem a sirupem či medem a trochou vanilky.

TIPY:

  • zkuste si připravit krém z lučiny, másla a medu, a vytvořte tak čoko cupcakes s krémem
  • přidejte do těsta trochu pimpkin pie spice koření a vytvořte tak kořeněné muffiny
  • podle chuti doplňte oříšky, semínky či nasekanou čokoládou
  • pojídejte je zachumlaní v pelíšku, s čajem v ruce a spící kočičkou na klíně


You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images