Mrkvové donuty

září 19, 2017


Upekla jsem krásný donaty jako dárek. Pak jsem  je šoupla do batohu a s ním letěla a přestupovala a při kontrolách jsem donaty pokaždé vytáhla a pak je zase v batůžku zaházela dalšími věcmi. Nakonec skončily jako ... prostě jako chuťově skvělej dárek a vzhledově jako rozdrobený placky.


To jsem zase začala od konce! Začalo to prostě tím, že jsem letěla za ségrou a naší kamarádkou do Skotska. 2 dny před odjezdem jsem jim volala ohledně zimy, jako jestli je spíš jenom na svetr anebo na svetr a bundu. A při tomhle rozhovoru o počasí jsem se jen tak zeptala, jestli by nechtěly abych jim něco upekla. Okamžitě se ozvalo "Donaty!!!"
Pak jsem se zeptala na příchuť jakou by chtěly. 
"To je jedno, ale hlavně s oříškama!"
No problemo, uno momento! (italsky neumim.)


Takže zadání bylo jasný, ale s příchuťí jsem si lámala hlavu. Věděla jsem, že v donatech budou ořechy. Hlavou se mi honila spousta nápadů. Dokonce jsem musela svoje možnosti vypisovat protože jsem je pomalu zapomínala. Po řádném vybírání a hlasování (v mojí hlavě) jsem se rozhodla, že udělám donaty jako mrkvový dortíky. Takže je v nich nakonec to, co by normálně bylo v originálním dortu - mrkev, oříšky a skořice ale i rozinky a zázvor s vanilkou. Normálně bych polevu udělala asi lučinovou nebo se žervé, ale tentokrát jsem se bála, že po cestě nebyla dobrá, a tak je z kešu másla a kokosového krému.

Když jsem pak přiletěla, udělaly jsme si s holkama čajový dýchánek s donuty. Já byla nervozní, že donaty nebudou dobrý, protože jsem je před tím ani neochutnala. Nejdřív jsem koukala na moje společnice, co to s nima dělá. Podle výrazu ségry při prvním soustu jsem si domyslela, jaký asi budou. Tak jsem taky ochutnala a byly fakt skvělý! Takový krásně vláčný a nadýchaný a příjemně sladký a kořeněný. Sice už neměly krásněj tvar - vypadaly po té cestě jako... kejda? - ale chuťově byly eňo ŇuŇo!


Počet donatů: 6 

hrnek špaldové mouky
půl hrnku strouhané mrkve
4-5 lžic javorového sirupu (podle chuti)
lžička jedlé sody
půl lžičky pečícího prášku
35 g kokosového oleje, plus trochu na vymazání formy
třetina hrnku jablečného pyré
lžíce chia ve 4 lžících vody namočené 10 min předem
špetka soli
lžička skořice
půl lžičky zázvoru
půl lžičky vanilky 
hrst rozinek 
hrst pekanových ořechů (nasekaných)
lžíce mandlového mléka podle potřeby

poleva:
3 lžíce kokosového krému nebo tučného kokosového mléka
3 lžíce kešu másla
2-3 lžíce javorového sirupu

ořechy, kokos a např. skořice na ozdobu

Troubu předehřejme na 170 stupňů. Plech na donaty vymažeme koko olejem a vysypeme moukou.

V míse smícháme mrkev, jablečné pyré a zbylé tekuté ingredience. Přimícháme koření, ořechy, rozinky a rozpuštěný kokosový olej. V druhé míse smícháme mouku se sodou a práškem do pečiva a tuto směs začneme přimíchávat do mrkvového těsta. Pokud bude těsto moc tuhé, přidáme mléko, případně i víc.

Vzniklé těsto plníme do jednotlivých formiček na donaty a pečeme asi 15 minut, dokud těsto neztuhne a nebude se lepit na špejli.

Mezitím si připravíme polevu. Do vodní lázně dáme kešu máslo a kokosový krém a společně je rozpustíme. Přimícháme javorový sirup a dobře rozmícháme.

Upečené donaty necháme vychladnout a potom je namáčíme v (nejlépe ještě teplé) polevě. Nakonec ozdobíme oříšky, kokosem a kořením a hotovo!

You Might Also Like

1 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images