Pohankovo - ovesná kaše

září 10, 2017


Pokud se někdy hodně špatně vyspím, tak si musím náladu spravit nějakou dobrou snídaní. Třeba taková kaše s pohankou a ovesnýma vločkama, s ovocem a oříškovým máslem mi náladu zlepšila skvěle!


Příprava kaší obecně bývá docela jednoduchá a ani tato není výjimkou. Všechno co má být v kaši se dá do hrnce hned na začátku vaření a pak stačí jen jednou začas zamíchat a zkontrolovat jestli se nevyvařila voda. Pak jenom přendat do misky, ozdobit ovocem, oříšky a máslíčkem a hotovo! 
Kaše je nakonec akorát sladká a jemná, ale zároveň taková... jakoby křupavější (pohanka). Takže to je po ovesných kaších docela příjemná změna. A zkaženou náladu z blbý noci dokáže taky zahnat! Zbyl mi už jen hezký pocit a těšení na další ráno, kdy na podruhý byla kaše ještě lepší! 


Sice už mi chybí léto, jako to pořádně léto se vším všudy - s malinama, jahodama a borůvkama! Ale když jsem včera šla domů, potkala jsem keř maliníku, kde ještě dozrávaly veliké maliny. Byly sladký a trochu kyselý, tak jako maliny bývaj. 
Každopádně ale sezona oficiálně skončila ale pořád mě hřeje vědomí, že se mi v mrazáku mrazí borůvky, maliny a jahody, který na mě do zimy (nebo klíďo i do 10. září) počkaj! Jen to chce vůli, protože ovoce v mrazáku sice počkají na mě, ale nevím, jestli já zvládnu počkat na něj! Třeba jako když dostanu chuť mít kaši s jahodami, jako třeba dneska. 
To co se snažím tímhle vším říct je to, že na kaši nemusí být nutně jahody - vždyť je období švestek a hrušek, jablíček a kumojí! A "pohanková kaše s rozvařenými švestkami se skořicí" rozhodně nezní špatně! 

Počet porcí: 1

INGREDIENCE: 
1/4 hrnku ovesných vloček
1/4 hrnku pohanky
hrnek mléka (jakéhokoli - co třeba lískooříškové :D?) a třetina hrnku vody (případně podle potřeby)
půl lžičky skořice
půl lžičky vanilky
1-2 velké vypeckované (medjool) datle

Na ozdobu jsem použila:
2 hrsti ovoce
lžíci nasekaných pistácií nebo jiných ořechů
lžíci kokosových chipsů
vrchovatou lžičku kešu másla (nebo jiného ořechového másla)
podle chuti můžeme přidat semínka, granolu, sušené nebo čersvé ovoce, oříšky...

POSTUP:

Datle nakrájíme na malé kousky.
Do hrnce vložíme všechny ingredience na kaši, rozmícháme a vaříme asi patnáct minut, dokud pohanka nezměkne. Pokud se vyvaří všechna voda a kaše se začne připalovat, přidáme vodu podle potřeby.

Hotovou kaši nalijeme do misky, polijeme ořechovým máslem, posypeme ovocem, kokosovými chipsy a ořechy.



You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images