Nepečený koláč s kořeněnou hruškou a kokosovým krémem

září 03, 2017


Když jsem naštvaná, peču koláče.


Teda nepeču - protože tenhle je nepečený. Ale stejně, pečení nebo vaření odvedou moji mysl pryč a soustředím se jen a jen na výrobu toho, co zrovna dělám. Taková trochu meditace. A ještě když po "pečení" mám to vědomí, že jsem spotřebovala zbytky z lednice a sezónní ovoce, které čeká v míse, a ještě ke všemu dezert moc chutná nečekané návštěvě, jsem hned šťastná a v pohodě.


Super na tomto koláči je spousta věcí. Třeba to jak je rychlý a všechny ingredience se dají lehce sehnat. Moc mi chutná kombinace rozvařený kořeněný hrušky společně s našlehaným kokosovým krémem. Kokosový krém jsem vzala v plnotučném kokosovém mléce, ze kterého jsem vypila tekutou část, takže zbyla jen ta tuhá. Když ji necháte alespoň pár hodin v ledničce, vznikne tuhá hmota, která po rozšlehání s horkou vodou vytvoří konzistenci našlehané smetany, což rozhodně není na škodu.


Kromě kokosového krému je všechno už úplná hračka. Udělat korpus z ovesných vloček, rozvařit hrušky a zbylé ovoce, potřít krémem a tramtadadá - hotovo (přeskočila jsem pár drobných úkonů, přečtěte si raději celý recept).


PS: Báro, tenhle koláč Ti hrozně nutně musím upíct!!!


INGREDIENCE: 
Korpus:
1 a půl hrnku ovesných vloček (pokud je potřeba, tak bezlepkových)
1 a půl velké lžíce kokosového oleje
2 velké lžíce jablečného pyré
30 g spařených rozinek
Hrušky:
2 hrušky
1 a půl lžičky skořice
lžička zázvoru
půl lžičky kardamomu
1 jablko
30 g rozinek
50 g datlí
Kokosový krém:
250 g kokosového krému
1 - 2 lžíce horké vody
mák na ozdobu

POSTUP: 
Formu na koláč vymažeme olejem a vložíme do ní pečící papír.

Do mixéru vložíme všechny ingredience na korpus a rozmixujeme. Vzniklou hmotu vmačkáme do formy na koláč. 

Hrušky a jablka nakrájíme na plátky a společně s kořením a sušeným ovocem je v kastrůlku zalijeme vroucí vodou. Vaříme, dokud hrušky nezměknou, ale nesmí být úplně rozvařené. Po té necháme vychladnout.

Kokosový krém rozšleháme s horkou vodou podle potřeby do hladké konzistence. Podle chuti můžeme přidat sirup, který vznikl při vaření hrušek.

Na těsto vyskládáme hrušky, jablka a podle chuti i sušené ovoce. Sirup, který vznikl při vaření můžeme schovat na později (do snídaně, nebo do horké čokolády). Na ovoce namažeme kokosový krém a posypeme mákem na ozdobu.

TRAMTADARÁDAMÁKMÁM








You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images