Poháry s domácí zmrzlinou a chia pudinkem

května 20, 2018



Když je léto, vidím všude kolem sebe kavárny s krásnými zmrzlinami. Jak tak na to koukám, zbíhají se mi sliny. Ale - málokdo ví, že zmrzlinu si můžeme udělat i doma, a to poměrně easy. Pokud už jste koukali na tuhle zmrzlinu, víte, že zmrzku jde vyrobit rychle.

No jo, ale co když dostaneme hroznou chuť na zmrzlinový pohár?

No problem! To jde taky. A dokonce tak, že ke zmrzlině přidíte spoustu prospěšných látek v podobě krémového chia pudinku. Pak stačí jenom dodat nějakou křupku navrch a je hotovo!

Nerada to říkám, ale tenhle pohár je zdravý, sytý, osvěžující a krásně sladký. Nejlepší je, že si můžeme udělat přesně takovou příchuť, jakou zrovna chceme - takže kakao můžete vyměnit třeba za vanilku a jahody za borůvky.
 Ať žije zmrzlina s chia pudinkem navěky!



Na chia pudink - 2 porce
4 lžíce chia semínek
200 ml (asi 3/4 hrnku) mléka (já mám ráda kokosové, které pudink i osladí, ale poslouží jakékoli, i kravské)
podle chuti javorový sirup nebo vanilka

V uzavíratelné nádobě smícháme všechny ingredience a necháme je v lednici několik hodin odležet (nejlépe přes noc). Ráno se probudíme a k hotovému pudinku jenom přiděláme zmrzku! Jak? Sjeďte dolů!

Na jahodovou zmrzlinu!
1 mražený banán, nakrájený na kousky
4-6 mražených jahod (záleží na velikosti), nakrájených
1-2 lžíce mléka dle vlastního výběru
pro mlsné jazýčky: vanilka, popřípadě pár kapek javorového sirupu

V mixéru rozmixujeme všechny ingredience do požadované konzistence. 
(Podrobnější postup pro ty, kteří nemají výkonný mixér je tady

Na čokoládovou zmrzlinu!
1 a půl mraženého banánu, nakrájený
rovná lžíce raw kakaa (nebo normálního kakaa, nebo karobu)
1-2 lžíce mléka dle vlastního výběru
pro mlsné jazýčky: hrst čokoládových kapiček, nasekané čokolády nebo kakaových bobů

V mixéru rozmixujeme všechny ingredience do požadované kozistence.

A co na ozdobu?
- čerstvé ovoce (to je vždycky dobrá volba!))
- čokoláda, čokokapky, raw kakaové boby
- oříšky nebo semínka
- domácí granola nebo müsli (zkuste tuhletu, tutu nebo tuhle!)
- poleva z koko oleje, kakaa a javorového sirupu
- jagurt, kokosová šlehačka

A jak poskládat pohár?

Chia pudink rozdělíme do dvou sklenic. Na ně dáme asi dvě lžíce jogurtu (normálního nebo rostlinného - ale lze se obejít i bez něj), a nakonec i zmrzlinu. Já jsem dělala jeden pohár celý čokoládový a druhý jahodový, ale můžete dát do každého poháru 2 druhy zmrzliny. Nakonec posypeme jakoukoli dobrotou a pak už se do toho můžeme pustit!

Tak dobrou!






You Might Also Like

2 komentářů

  1. Hááá, tak na podobné dobroty chodím, když se vracím z prodlužování řas u beautiful-me.cz/prodluzovani-ras a teda musím říct, že vzít si to s sebou a jen tak si to chálovat třeba na ulici nebo někde na lavičce v parku, tak to je fakt top. Já jsem hodně zmrzlinový typ, takže tohle je přesně taková ta zmrzlina s přidanou hodnotou, která mě baví. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ráda vařím zdravá jídla a s novým mixerem mi to jde jedna báseň. Domácí zmrzlina a chia puding měly veliký úspěch u celé rodiny. Navíc mám radost, že jíme věci, které prospívají našemu zdraví. Mixer mi při vaření šetří čas a všechny mixované potraviny si udržují perfektní chuť.

    OdpovědětVymazat

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images