Celerovo batátové hranolky

ledna 13, 2018





Měli jsem rodinou oslavu. Máma dělala trhané vepřové (které jaksi nejím), protože měla přijet naše Anička s Máťou. Moc se na masíčko těšili. Já jsem si upekla batáty a celer, protože to je prostě moc mňam. Snědla jsem si to své v domnění, že mi alespoň pečená zelenina zbude na zítra, protože když je na oslavě trhané vepřové, dort a roláda, tak kdo by si vybral batáty a celer, že jo. Jak jsem ale byla překvapená, když pečená zelenina začala tak rychle mizet. Zjistila jsem, že většinu snědla Anička (která je mimochodem obrovská milovnice masa). Pak mi řekla nejvyšší možnou pochvalu, kterou od ní můžu očekávat - že "ty batáty jsou stejně dobrý jako trhaný vepřový!"


Na 2 - 3 porce

1 velká batáta (nebo 2 menší)
polovina velkého celeru
rozmarýn
sůl, pepř
sladká paprika
olivový olej

Troubu si předehřejeme na 200° C.

Batáty i celer oloupeme a nakrájíme na hranolky nebo na plátky.

Zeleninu přesypeme na plech a polijeme jí olivovým olejem. Do zeleniny vmasírujeme olej - bude pak mnohem chutnější.

Přidáme sůl, pepř asi 2 lžičky rozmarýnu a 1 lžičku sladké papriky. Pak zeleninu znovu pořádně promasírujeme, aby v sobě měla chuť koření.

Plech se zeleninou dáme péct asi na půl hodiny (záleží na tom, jestli máme radši zeleninu křupavou nebo měkkou.

TIP: Při posledních 5 minutách pečení na troubě zapnu režim grilování. Zelenina je pak krásně křupavá.

You Might Also Like

0 komentářů

recent posts

Like us on Facebook

Flickr Images